روش مش لس برای مسئله کنترل بهینه معادلات انتگرال ولترا با استفاده از توابع پایه شعاعی چند درجه دو

نویسندگان

j. nazari meleh

department of mathematics, isfahan(khorasgan) branch, islamic azad university, isfahan, iran h. almasieh

department of mathematics, isfahan(khorasgan) branch, islamic azad university, isfahan, iran

چکیده

در این مقاله، یک روش عددی برای حل مسئله کنترل بهینه معادلات انتگرال ولترا پیشنهاد می شود که این روش تقریب تابع مجهول را با استفاده از توابع پایه شعاعی شامل چند درجه دوها نتیجه می دهد. در واقع با استفاده از درونیابی، بردار کنترل و بردار حالت در دستگاه دینامیکی خطی به گونه ای تقریب زده می شوند که تابعی هزینه درجه دو مینیمم شود. همچنین برای دقت بیشتر، انتگرالهای موجود در معادله انتگرال ولترا و تابعی هزینه، با استفاده از قاعده انتگرال گیری گاوس-لوباتو-لژاندر تقریب زده می شوند و از نقاط گاوس-لوباتو-لژاندر به عنوان نقاط گره در روش هم محلی استفاده می شود. مسئله کنترل بهینه به یک مسئله مینیمم سازی تبدیل می شود که عناصر بردارهای حالت و کنترل به عنوان تقریبی از بردارهای جواب بر حسب توابع پایه شعاعی هستند. برای بررسی کارایی و دقت روش پیشنهاد شده، نتایج عددی بدست آمده در دو مثال با مقادیر دقیق مقایسه می شوند.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

روش هم محلی توابع پایه ای شعاعی برای حل عددی معادلات انتگرال ولترا- فردهلم- همراشتاین

یک روش عددی بر اساس روش طیفی، برای حل عددی معادلات انتگرال ولترا- فردهلم- همراشتاین معرفی کرده ایم. انتگرال مورد بحث در فرمولهای مسائل، بر اساس قانون انتگرال گیری لژاندر- گاوس- لوباتو تقریب زده میشود.

15 صفحه اول

موجکهای چبیشف برای حل عددی معادلات انتگرال تصادفی ولترا با روش کمترین مربعات

این مقاله با استفاده از موجک چبیشف و روش کمترین مربعات، یک روش تقریبی برای حل معادله انتگرال ایتو-ولتراارائه می دهد. معادله انتگرال ایتو-ولترا با روش کمترین مربعات به وسیله موجک چبیشف به یک دستگاه معادلات خطیتبدیل می شود که آنالیز خطای روش پیشنهادی، ارائه شده و سرعت همگرایی نیز اثبات شده است. همچنین مثال هایعددی میزان دقت و کارآمدی این روش را نسبت به روش ماتریس عملیاتی تصادفی نشان می دهند.

متن کامل

روش محاسباتی برای حل معادلات انتگرال ولترا- فردهلم ترکیبی غیرخطی

در این مقاله، حل معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی، بااستفاده ازتوابع بلاک - پالس اصلاح شده سه بعدی(m3d-bfs) بررسی شده است. این روش معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی را به دستگاه معادلات غیرخطی جبری تبدیل می کند. شرح مثال ها گویای کارایی و سادگی روش ارایه شده می باشد.

متن کامل

کنترل بهینه سیستمهای دوبعدی توصیف شده با معادلات انتگرال ولترا با استفاده از توابع متعامد لژاندر

طیف وسیعی از سیستمهای کاربردی و تئوری با معادلات انتگرال توصیف می شوند. در این پایان نامه کنترل بهینه سیستمهای توصیف شده با معادلات انتگرال ولترای یک بعدی و دو بعدی مد نظر است که با تعریف تابع هزینه مناسب و جبری سازی این تابع و معادلات سیستم حل شده است . این جبری سازی با استفاده از چند جمله ای های لژاندر و موجکهای لژاندر یک بعدی ودو بعدی صورت گرفته است که برای آن ماتریسهای عملگر انتگرال و ضرب د...

ساختن روش‌های تفاضلات متناهی مبتنی بر توابع پایه شعاعی و استفاده از آنها برای حل معادلات دیفرانسیل با هندسه دلخواه

In this paper we, obtain the weight of radial basis finite difference formula for some differential operators. These weights are used to obtain the local truncation error in powers of the inter-node distance and the shape parameter of radial basis functions. We show that for each difference formula, there is a value of the shape parameter for which RBF-FD formulas are more accurate than the cor...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه سابق)

جلد ۲، شماره ۷، صفحات ۸۹-۹۶

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023